Gazdaság

2011.07.04. 18:33

Sztráda: évtizedekre zsákutca?

Az M6 déli országhatárig vezető szakasza csak 2025 után épülhet meg. A Pécs valamint a 6-os főút közötti elkerülő szakasz az első körben, azaz legkésőbb 2016-ig.

M.B. (Dunántúli Napló)

A napokban megjelent a Magyar Közlönyben a kormány határozata a gyorsforgalmi és főúthálózat fejlesztéséről. A 2027-ig szóló tervekbe nem került be az autópálya Pécstől Szentlőrinc, és Szigetvár érintésével Barcsig vezető szakasza.

Ennek hiányában az M6-os sztráda zsákutca jellegét Bólytól a déli országhatárig történő meghosszabbítása szüntetheti meg, erre csak a negyedik ütemben, 2025-2027 között kerül sor.

Szerepel ellenben a koncepcióban a pécsi elkerülő útként emlegetett szakasz, ám nem az eddig legtöbbet taglalt, 1,8 kilométeres, az autópálya és a Keszüi utat összekötő részként, hanem a sztráda pécsi végétől Pellérd délkeleti peremét érintő, majd a 6-os főútra csatlakozó szakaszként. A kétszer egy sávos út az első fejlesztési ütemben, 2016-ig (konkrét dátum nem szerepel a határozatban, információink szerint a szakaszos kivitelezés sem kizárt) épül meg. Mindez a pécsi Kertváros, és Pellérd gondját megoldaná, hiszen a településre nem zúdulna rá a sztráda forgalma, a 6-os főút, és így Szentlőrinc problémáját viszont nem.

[caption id="" align="alignleft" width="334"] Ilyet nem látunk mostanában az M6-on (fotó: DN)
[/caption]

- Számunkra meglepetés a terv – mondta a Dunántúli Naplónak Győrvári Márk, Szentlőrinc polgármestere. – Meggyőződésem, nagyobb közösségi érdeket szolgálna, ha a várost is kikerülő útszakasszal folytatódna az elkerülő, a sztráda pedig Barcsig épülne meg, annál inkább, mert Horvátország rövid időn belül elkészült a Barcsot Zágrábbal összekötő autópálya-szakasszal.

A mohácsi híd egyelőre túl messze van

Még a legtávolabbi, most közzétett tervek között sem szerepel a mohácsi Duna-híd megépítése, így csökkent annak az esélye, hogy a város két részét ne csak komppal vagy jelentős kerülővel a bajai vagy a kiskőszegi hidat használva lehessen megközelíteni a közeli jövőben. Kétszer kétsávos úttá alakítják viszont az 57-es út az autópálya és Mohács közötti szakaszát, igaz, ezt sem holnap: 2017 és 2020 között.

Komlói kiút az autópályák felé is – igaz, nem egyhamar

Bár az évszámok (2025–2027) szinte a tudományos-fantasztikus műveket idézik, oly távoliaknak tűnnek, Komló számára mégis esélyt teremthet a terv megvalósítása arra, hogy a jelenleginél sokkal jobban megközelíthető legyen a település – ennek gazdaságélénkítő hatása is lehet. A tervek szerint új főutat építenek Dombóvár és Kozármisleny között szűk két évtizeden belül. A mintegy ötven kilométer hosszú szakasz kétszer kétsávos lesz. Ennek azért lehet különös jelentősége, mert így a volt bányászváros két autópályától is „karnyújtásnyi” távolságra kerül, az M6-ostól, és az időközben elkészülő, kelet–nyugati irányba haladó M9-estől.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!