2022.01.11. 15:59
Üres maradt sajnos a kifli belseje - panaszolja olvasónk
Most, hogy az élelmiszerárak elszabadulása miatt kénytelenek vagyunk jobban odafigyelni, hogy mit kapunk a pénzünkért, bosszantó, hogy vannak olyan árucikkek, amelyeknek minősége, nagysága nem felel meg az elvártnak.
Fotó: Shutterstock
A közeli napokban egy kenyérboltban több kiflit vásároltam, majd amikor hosszában kettévágva meg akartam vajazni, kiderült, hogy belül mindegyik teljesen üres. Felmerül a gondolat, hogy ki ellenőrzi ezeket a pékségeket, hogy a kifli, a kenyér súlya, minősége stb. megfelel-e az előírásoknak?
Az „őskorban” volt egy népi ellenőrző-bizottság, és annak számtalan hivatalos és önkéntes ellenőre, akik meglepetésszerűen megjelentek egy-egy kereskedelmi egységben és próbavásárlást végeztek. Amennyiben a mennyiséggel, minőséggel kapcsolatban hiányosságot észleltek, vagy pénzbüntetést szabtak ki, vagy pedig, ha a többszöri alkalommal végzett vizsgálatnál sorozatban tapasztaltak mulasztást, a boltot bezáratták.
Ma úgy tudom, van egy fogyasztóvédelmi egyesület, mint társadalmi szerv, amelynek ellenőrzési joga feltételezhetően korlátozott. És van egy hatóság is, amely például a sajtón keresztül is tájékoztatja a szolgáltatókat, hogy hol, mikor és milyen vizsgálatokat fognak végezni.
Mintha fel akarnák hívni a figyelmüket, hogy fel tudjanak készülni a várt ellenőrzésre. Lehet, hogy sokkal több „rajtaütésszerű” razziára lenne szükség. Pozitívumként viszont mindenképp meg kell említeni, hogy a számlaadást rendszeresen ellenőrzi a hatóság, nagyon helyesen.
Név és cím a szerkesztőségben