Megrendelés

2024.01.01. 14:40

Az online vásárlást vissza kell igazolnia a kereskedőnek

Online vásárláskor a vevőnek visszaigazolást kell minden esetben kapnia – hívja fel a Baranya Vármegyei Fogyasztóvédelmi Egyesület a figyelmet.

Wald Kata

Fotó: Kite_rin

A karácsonyi ajándékok beszerzését sokan online intézték, és van, hogy a megrendelt áru nem érkezik meg az ünnepek előtt, sőt, a megrendelésről semmilyen visszajelzést nem kap a vevő. Egyszer csak karácsony után kopogtat a futár a csomaggal, amikor már nincs is szükség az ajándékra, hiszen a megrendelő már letett róla. 

Ennek kapcsán a Baranya Vármegyei Fogyasztóvédelmi Egyesület kiemeli, hogy a vonatkozó előírások szerint a kereskedő köteles a fogyasztó online megrendelését haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül elektronikusan visszaigazolni, ami a gyakorlatban egy automatikus válasz e-mail megküldését jelenti. 
– Ez az e-mail jellemzően a megrendelés feltételeit erősíti meg, azaz tartalmazza többek között a termék nevét, árát, a szállítási feltételeket. – Ahhoz, hogy mindez teljesüljön, nagyon fontos, hogy a megrendelési folyamat során e-mail-címünket helyesen adjuk meg – emeli ki közleményében az egyesület. 
Ha azonban a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem történik meg, akkor a fogyasztót nem köti a megrendelése. 
– Ez azt is jelenti, hogy, ha például a kereskedő egyáltalán nem küld visszaigazolást a megadott e-mail-címre, és a megrendelést követő több hét elteltével szállítja le a terméket, a fogyasztó nem köteles azt átvenni – hangsúlyozza a szervezet. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában