Telefonos ügyfélszolgálatok

2024.02.24. 21:30

A fogyasztók megkereséseire sok esetben nem, vagy nem időben válaszol a szolgáltató

- Számos alkalommal nem feleltek meg a telefonos ügyfélszolgálatok szabályos működtetésére vonatkozó követelményeknek a villamosenergia- és földgázszolgáltatók - derül ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) nemrég zárult vizsgálatának eredményeiből.

Wald Kata

Fotó: Frank Yvette

A MEKH fogyasztóvédelmi tevékenysége körében folyamatosan elemzi, illetve értékeli a szolgáltatások minőségét, valamint felügyeli a villamosenergia- és földgázszolgáltatók garantált szolgáltatásainak, továbbá ügyfélkapcsolati tevékenységének színvonalát.  A nemrég zárult vizsgálatban azt vették górcső alá, hogy a 2022-2023-as időszakban mennyiben tettek eleget az előírt követelményeknek. - Az ellenőrzés során az ELMŰ Hálózati Kft., az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt., az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt., az OPUS Titász Áramhálózati Zrt., az MVM Démász Áramhálózati Kft. és az MVM Émász Áramhálózati Kft. esetében tártak fel hiányosságokat - közölték. 

Az érintett szolgáltatók több esetben nem, vagy nem időben válaszolták meg a fogyasztók dokumentált megkereséseit, illetve késedelmesen teljesítették a fogyasztók felé fennálló kötbérfizetési kötelezettségeiket. A vizsgálatról készült összefoglaló szerint a telefonos ügyfélszolgálatok számos alkalommal nem feleltek meg a szabályos működtetésére vonatkozó követelményeknek. 

A feltárt hiányosságok miatt a MEKH bírsággal sújtotta, illetve kötelezte a fogyasztónak jogosan járó kötbérek, valamint a kiszabott bírságösszegek megfizetésére az érintett társaságokat.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában