postabontás

2020.03.11. 08:30

Áramdíj befizetését kérik a csalók

Az elmúlt napokban két e-mailt is kaptam – látszólag az áramszolgáltatótól – kezdi levelét olvasónk.

Az érintett cégek nem tervezik, hogy áthárítják költségeiket a fogyasztókra.

Az egyik küldeménynél a tárgy megjelölésben az áll, hogy „Emlékeztető a fizetési határidő közeledtéről” – a szavakról az ékezet több helyen is hiányzik – , míg a másiknál csak annyi szerepel, hogy „számla”. Mindkét levélben a megszólítás így szól: „Tisztelt ügyfél!” Az egyik 3448 forintról szól, a másik e-mailben 1256 forintos áramszámla kiállításáról értesítenek.

Érdekes módon, a feladó nem ugyanaz. Az egyiknél az szerepel abban a részben, hogy „támogatás”, a másiknál pedig az, hogy „ügyfélszolgálat”. A valós e-mailekhez kísértetiesen hasonlít mindkettő. Egy olyan weboldalra irányítanak – vagyis irányítanának – amelyről az összeget „biztonságosan és kényelmesen” befizethetném.

Mikor elolvastam, gyanússá váltak a levelek, ezért át is küldtem az áramszolgáltatónak, érdeklődve, hogy tőlük jött-e az iromány. A válaszuk szerint nem ők küldték. Tehát minden bizonnyal adathalászok próbálnak ily módon személyes információkhoz, illetve pénzhez jutni. Nekem elsősorban a megszólítás volt, ami gyanút keltett – kiderült, jól éreztem, mert a szolgáltató, ha e-mailt küld, azt személyre szólóan teszi, tehát az ügyfél neve szerepel a megszólításban.

Ami megdöbbentő, hogy amúgy kísértetiesen hasonlítanak az eredetihez ezek a küldemények, tehát ha valaki csak átfutja, nagyon könnyen eshet csapdába. Érdemes tehát alaposan, minden részletre kiterjedően átolvasni a szolgáltatóktól érkező leveleket, mert egyáltalán nem biztos, hogy ők küldték!

Név és cím a szerkesztőségben

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!