Száguldás, Porsche, Szerelem

2022.01.19. 11:30

Mohácson elrajtolt, majd Pécsen át egészen Németországig repítették az autók Novák Nándort

A kisfiú, aki autókat rajzolt mindenhova, ahova csak tudott, felnőttként sem veszített az irántuk való szeretetéből. A Mohácson elrajtolt, majd Pécsen át a németországi Porsche Motorsportnál célba ért Novák Nándorral beszélgettünk.

Márkus Hanna (Forrás: Mohácsi Újság.hu)

Novák Nándor a következő éveket is Porsche-nál képzeli el

Novák Nándor a következő éveket is Porsche-nál képzeli el

– Hová sodorta az élet Mohácsról az évek során? 

– A gyerekkoromtól meglévő autók iránti szeretetem sodort a gépész területre. Az általános gépészmérnöki szak magas szintű képzést adott Pécsett, de az iskola alapvetően az alapokra tanított meg. Az már önszorgalomnak mondható, hogy továbbfejlesztettem magam a jármű-technológia irányába. Az alapképzésem során lehetőségem volt Németországban egy félévet tanulmányi ösztöndíjjal tanulni. Egy ottani professzor erősített meg a jármű-technológia szakosodásban. Jelenleg minőségügyi mérnök pozícióban dolgozom a Dr.-Ing.h.c.F. Porsche AG (Porsche) motorsport részlegén, ahol kizárólag versenyautókkal foglalkozunk. Ezek rendszám nélküli autók, amelyek csak körpályán vethetők be, szakszemélyzet felügyelete alatt. 

 

Közel tíz éve, 2012-ben beszélgettünk önnel, mint a pécsi egyetemi csapat főmérnökével. Mekkora szakmai lendületet adott az a projekt? 

– Az, hogy mint az egyetemi csapat főmérnöke tervezhettem meg a hidrogénhajtású autót, elmélyítette a tudásomat ezen a területen, s tulajdonképpen ez indította el a jármű-technológia iránti érdeklődésemet. 

 

– Mit csinál egy autóipari minőségügyi mérnök? 

– A futóműalkatrészek minőségéért vagyok felelős: a beszállítói minőség ellenőrzése, a beszállítói hibák elhárítása és a káresetek kivizsgálása a feladatom. Egy járműprojekt kifejlesztésekor az a célunk, hogy olyan autó kerüljön a vevőinkhez, amelyekben egyáltalán nem lép fel hiba. A legtöbb esetben csak hibátlan autóval lehet versenyeket nyerni és elégedett vevőket magunkénak tudni, ez a minőségmenedzsment alapvető célja. 

 

– Melyik projektre emlékszik vissza jó szívvel? 

– A legemlékezetesebb projekt számomra a legújabb GT3 CUP autónak a kifejlesztése, amelyek világszinten privát versenycsapatokhoz, versenyszériákhoz kerülnek. A projekt kezdetétől fogva nagyon szoros fejlesztési kooperációban sikerült elérnünk a célunkat. Le tudtuk dolgozni minden nyitott feladatunkat, mielőtt az első széria autó ­legördült volna a szalagról. Megvalósítottuk mindazt, amit a projekt kezdetén célként tűztünk ki. 

 

– Hogyan tekint vissza 2021-re valamint az elmúlt évekre? 

– Nagyon hasznos volt, és elmélyítette a tudásomat a projektmenedzsmentben. Potenciál azonban mindig van, szeretném továbbfejleszteni magamat a vezetői pozíció irányába. Egy lépcsőfokkal feljebb, mindenképp a Porsche-nál. 

 

– Mi a motivációja? 

– A legjobb akarok lenni, s mindig megpróbálom teljes erőmmel a lehető legjobbat kihozni a dolgokból.

 

A szakmai lehetőségek mentén jutott el Németországba

Novák Nándor 1989-ben született Mohácson. Alapdiplomáját a PTE Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Karán, általános gépész szakon szerezte meg. Csaknem kétévnyi, a pécsi Hauniban szerzett szakmai tapasztalat után tanulmányi ösztöndíjjal került a stuttgarti egyetemre, ahol jármű-technológia szakon végzett mesterképzést. Németország egyik legnagyobb kutatóintézeténél, illetve a Stihl motorfejlesztésénél is dolgozott. 2016 óta a Porsche Motorsport dolgozója. 

A karrier mellett a szerelem is Németországban talált rá, hiszen Nándor és felsége egy városból valók.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában