Több éves fogadalom

2023.03.13. 07:00

Kátyúk: újabb polgármesteri ígéretnek annyi Pécsen

Hiába van a pécsi önkormányzatnak évente 60-70 milliárdos költségvetése, a szilárd burkolatú utak javítására mindössze 200 milliót költ a Biokom Nkft. és állítólag 100 milliót még elköltenek földutakra, zúzalékos utakra.

Bóka Máté

A baloldali polgármester négy éve ígérte meg a kátyúmentes várost, de a Biokom szerint nagy intenzitással keletkeznek most is a kátyúk, pedig Péterffy Attila szerint is ezek "élet és vagyon elleni veszélyt jelentenek".

Amíg csak egyetlen önkormányzati cégnél, a Pécsi Vagyonhasznosítónál tavaly 41 millió forintnyi jutalmat osztottak szét, a vezérigazgató, Szabó Szilárd egymaga bruttó 38 milliós jövedelemnek örülhet – és később mesés nyugdíjra is számíthat –, addig egy másik közszolgáltatást végző cégnél a teljes pécsi, önkormányzati kezelésben lévő úthálózatra évente összesen 300 milliót áldoznak. Ráadásul úgy, hogy ennek csak kétharmadát költik az aszfaltos, szilárd burkolatú utakra – ez derült ki a Biokom Nkft. által a közérdekű megkeresésünkre adott válaszból. 

A Biokom igazgatójának is nagyjából bruttó 25 millió körül alakulhat – az egyébként alaposan megemelt – jövedelme a prémiumokkal együtt, és ha még a többi városi cégvezető prémiumát, emelt fizetésének egy részét is átcsoportosítanák a naponta több tízezer autós által használt, ezért elhasználódott utakra, akkor jelentős összeggel nőhetne meg a ráfordítás és újulhatnának meg érdemben a pécsi utak. 

Maradnak a prémiumok és a kátyúk

Erre azonban egyelőre erre azért nincs semmi esély, mert a baloldali városvezetők ragaszkodnak a cégvezetők jutalmazásához, hiába indítványozta ezeknek a kifizetéseknek a leállítását már többször is a nemzeti oldal. Hogy valóban milyen nagy szükség lenne a pluszforrásokra, arról még a Biokom Nkft. válasza is árulkodik. A cégtől ugyanis megkérdeztük, hogy a korábban az MSZP-s lapok által beharangozott, ám az utóbbi időkben már kevésbé reklámozott  úgynevezett infratechnológiás kátyúzási módszerrel mi helyzet? 

Nagy intenzitással jelentkeznek a kátyúk

Ezzel kapcsolatban azt tudhattuk meg, hogy ez ugyan környezetkímélő módszer, hiszen meglévő anyagot hasznosít újra, a csatlakozó hézagok összedolgozása is jobb lenne alkalmazásával, csakhogy a "városban a burkolathibák jelenleg azonban még olyan nagyságrendben és intenzitással jelentkeznek, hogy azok javítása az amúgy magas műszaki színvonalat képviselő infratechnológiával annak időigényessége miatt nem lenne elvégezhető".  Úgy látják, hogy "amennyiben javulás következik be az úthálózat burkolatainak állapotában, akkor nagyobb realitása lesz ennek a módszernek a használatában", egyébként pedig hideg-, illetve melegaszfalttal kátyúznak. 

Pedig éppen ezzel kampányolt négy éve

A Biokom Nkft. ezzel gyakorlatilag lerántotta a leplet a négy évvel ezelőtti polgármesteri ígéretről, ami arról szólt, hogy kátyúmentessé teszi a várost megválasztása esetén Péterffy Attila. A pécsi polgármester akkor még drámaian azzal is indokolta ennek fontosságát, hogy "a kátyú élet és vagyon elleni veszélyt jelent". Akkoriban beszélt még környezetkímélő technológia alkalmazásáról, kanadai kátyúlegendáról, fejlett országokban 30 perc alatti javításokról, de leginkább azt vállalta, hogy felszámolja a kátyúkat a megválasztása esetén. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!