Hullámvasút készült a kátyús útból

2023.09.27. 20:00

Bosszantották a szülőket, de a cikkektől beijedtek

Hiába jelezték a szülők számtalan alkalommal, hogy az idősebb Dárdai Pálról elnevezett utánpótlás-edzőközponthoz vezető kátyús földút méltatlan a városhoz, az edzőközponthoz, csak akkor kátyúzgattak az illetékesek, amikor foglalkoztunk az ügyükkel lapunkban. Cikksorozatunk után a politikai-pénzügyi hatalmát féltve a baloldali városvezetés megmozdult, de az eredmény egy hullámvasút lett.

Bóka Máté Ciprián

A futballhoz és a sporthoz való hozzáállását a jelenlegi önkormányzatnak jól jellemzi, hogy a Péterffy Attila pécsi polgármestert pártegyesületben indító Mellár Tamás - papíron pécsi - parlamenti baloldali képviselő kampányolt a pécsi stadionépítés ellen. Ezt követően pedig a kormány úgy döntött, hogy az erre szánt forrást egyelőre inkább máshol – ahol nem ellenzik az építkezést – használja fel, így bizonytalanná vált, hogy mikor épülhet meg az új stadion a városban.
Péterffy közvetlen munkatársa, frakcióvezetője, a Magyar Szocialista Párttól havi apanázst kapó Ágoston Andrea a hatalom megkaparintása előtt pedig egyenesen a Dárdai akadémia létjogosultságát vonta kétségbe. 

Úgy fogalmazott a kampányvideójában, hogy „nyilván nem két fillérbe kerül”, és úgy gondolja, hogy erre a „focirendezvény-központra” nem lett volna szükség Pécsen, különben sem kérdezték meg a pécsieket róla. Az alig néhány perces videóban aztán a nyomaték kedvéért újra megismételte: „Abban látom konkrétan a visszásságot, hogy egy olyan beruházásra költenek, ami nem hiszem, hogy bárkinek is hiányzott volna a városban”.

Ilyen előzmények láttán nem volt véletlen az a módszer sem, ahogy Ágoston Andrea lezáratta az akadémiához vezető egyetlen aszfaltos utat, miközben nem biztosították azt, hogy normális körülmények között tudják megközelíteni az idejáró gyermekek és szüleik a létesítményt. A probléma tehát köztudott volt, hiszen százakat bosszantottak vele az DK-MSZP-s városirányítók, mégis csak akkor kezdtek el kátyúzgatni, amikor portálunk is foglalkozott a kérdéssel.

Novemberben, éppen az akadémia átadása kapcsán jegyeztük meg, hogy a hipermarket mögül induló út a hatalmas gödrök miatt szinte már járhatatlan, a vízmű felőli az irodaház sarkáig még egészen jónak mondható, utána azonban az akadémiáig egy több tíz méteres, szintén ramaty állapotban lévő földút következik.

A helyzet persze nem sokat javult, idén nyáron pedig újra borzalmas állapotban leledzett a szakasz, amelyhez néhány köbméternyi zúzalékot hoztak - erről szintúgy beszámoltunk. 

A Biokom Nkft. most viszont a honlapján azt közölte némileg eldugva, hogy „összesen 350 méter hosszan mart aszfaltos javítási munkálatokat végeztek, aminek köszönhetően a Dárdai akadémia is kulturáltabb körülmények között közelíthető meg”. Azt nem tudni, hogy ez mennyibe került, mert a társaság azt közölte, hogy a Derűs közben 170 méteren megtörtént aszfaltozással együtt 12 milliót költöttek a munkákra. Egyelőre az sem derült ki, hogy milyen forrásból valósult ez meg, nem kizárt, hogy a 16 milliárdos Péterffy-féle adósságot, vagyis felvett hiteltengert használták fel erre is, ahogy számos útépítésnél ezt tervezik. 

 

A 2024-es választásra készülve vélhetően Péterffyék már nem merték tovább szőnyeg alá söpörni a problémát, főként azért sem, mert sajtónyilvánosságot kapott a botrányos ügyintézésük.
Az út egyébként valamivel használhatóbb mint korábban, ám továbbra is rendkívül hullámos, hepe-hupás, az út széle pedig már most lebomlóban van, hiszen semmilyen padkát, vagy rézsűt nem készítettek az alkotók, ahogy vélhetően normális útalap sincs az aszfaltréteg alatt. Ez lehetett az oka annak is, hogy nem merték nagy dobra verni a történteket még a házi lapjaikban sem.

„Ideiglenes" állapotnak tekintették

Több mint egy éve, Máté János, a PSN Zrt. vezérigazgatója még azt közölte portálunkkal, hogy „tekintettel arra, hogy a terület fejlesztés alatt áll – kormányzati döntésre vár az Akadémia további bővítése a régi „Kinizsi pályák” oldalán, valamint a tervezett stadion területe is érintett az közútfejlesztésben – a jelenlegi állapot ideiglenesnek tekintendő. A végleges közlekedési kapcsolatok akkor alakíthatóak ki, ha a döntések a területen történő további fejlesztésekről megszülettek”. Máté János annak a helyi MSZP-s pártlapnak a tulajdonosa egyben, amely különböző személyek ellen indít lejáratásokat, ha azok szúrják a baloldali városvezetők szemét.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!