Tarthatatlan a jelenlegi helyzet

2023.11.20. 16:40

Csizmadia új utat építene a teherforgalomnak

Pécs közlekedési helyzete tarthatatlan, ami az ország ötödik legnépesebb városában jelenleg uralkodik, azon változtatni kell – mondta Csizmadia Péter fideszes frakcióvezető hétfőn. Amennyiben a nemzeti oldalnak szavaznak bizalmat a választók, ezen a téren is gyökeres változások jöhetnek és a lakosok bevonása után teszik meg a szükséges lépéseket, de a teherforgalom csökkentésére is van terv.

Bóka Máté Ciprián

A város közlekedési helyzete tarthatatlan, rendszeres dugók nehezítik meg a pécsiek mindennapjait, és ezt tetézi a városon átmenő teherforgalom is – mondta szokásos hétfői tájékoztatóján Csizmadia Péter. A nemzeti oldal politikusa újabb, fontos lépéseket jelentett be és közölte: „amennyiben 2024-ben a pécsiek megtisztelnek bennünket a bizalmukkal, felül fogjuk vizsgálni a közlekedési helyzetet és mielőbb megoldást fogunk kínálni”.

– Ám különösebb vizsgálatok nélkül is látható, hogy a teherforgalommal valamit kezdeni kell, nem fenntartható az az állapot, hogy Kertvároson keresztül halad a város ipari forgalmának a legnagyobb része, ezért a mi javaslatunk szerint a Nyugati Ipari utat, az elkerülőt, össze fogjuk kötni a déli ipari övezeten áthaladó M60-as autópályával. Ezt a mintegy fél-egy kilométeres átkötő szakasz megépítésével lehet megoldani, ami a Nyugati Ipari utat az Arányosi úttal kötné össze, és onnan a Kökényi úton keresztül eljuthatnak a fuvarozók a Déli Ipari Parkhoz. Onnan az M-60-ast, vagy pedig az Időjós utat használva az 578-as számú úton keresztül Pécset keletről megkerülve tudják elhagyni a város térségét – mondta.
A számításai szerint ennek a beruházásnak a költsége 200 millió forintra tehető, amit pályázatokkal, állami segítséggel, illetve takarékosabb önkormányzati pénzgazdálkodással elő lehet teremteni.

– Ez szándék kérdése, a lépessel egyúttal jobban összekapcsoljuk a két ipari parki területet, és ezzel az elkerülő úttal lehetőség lesz arra, hogy ne a városon keresztül haladjon ez az autó- és kamionforgalom, ezzel csökkenteni tudjuk a por és zajszennyezést, meg tudjuk óvni a belterületi utak állapotát, illetve a lakóépületeket – mondta. Hozzátéve: „a mi víziónk szerint Pécs a következő években fejlődő pályára fog kerülni, de a fejlettebb iparral több teherautó jár. Ugyanakkor nem engedhetjük meg, hogy a lakott területeken keresztül zúduljanak Pécsre, mindenképpen abban kell gondolkodnunk, hogy valahogy kiszorítsuk a kamionokat”.

A frakcióvezető kitért arra, hogy azt is felülvizsgálják, hogy melyik utcának mi a teherbíró képessége és melyik térségnek milyen forgalom az optimális. Ezt a feladatot a pécsiekkel együtt, őket bevonva kívánja elvégezni, ezért a jövő év tavaszán városi konzultációt indít, amelynek keretében a pécsiek – többek között – a saját mikrolakókörnyezetünk közlekedési helyzetéről is elmondhatják a véleményüket, például a lakó- és pihenőövezetek kialakításáról, azok megóvásáról, vagy egy-egy dűlő úton terelőöblök létrehozásáról.
– A közlekedést gördülékenyebbé és valamennyi pécsi városrészt élhetőbbé szeretnénk tenni – hangsúlyozta Csizmadia.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!