Jön az utolsó lépés

2024.01.27. 11:30

Hamarosan autózhatunk az M6-os új szakaszán

Már zajlik a próbaüzem és a műszaki átadás-átvételi eljárás az M6-os autópálya záró szakaszán. A beruházással teljessé válik az Adriai- és a Balti-tenger térsége közötti TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala, számolt be róla a Magyar Építők.hu.

Máté Balázs (Mohácsi Újság.hu)

Forrás: forrás: Magyar Építők.hu

A Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométer hosszú útszakasz kivitelezője az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából, a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma. A 26,6 méteres koronaszélességgel, középen fizikai elválasztással, leállósávval épülő autópálya-szakasz, nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken épül meg. 

Közeledik az M6-os átadása 

A portálhoz eljutott információk szerint januárra a beruházás megvalósítása az utolsó szakaszba lépett. Boldizsár Gábor, a Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője a Magyar Építőknek elmondta, még az ősz folyamán befejezték a hiányzó aszfaltburkolatok, földútcsatlakozások, üzemi lehajtók megépítését. A csomópontoknál összezárták a vadvédőkerítéseket. Elkészült valamennyi forgalomtechnikai eszköz (burkolati jelek, jelzőtáblák, szalagkorlát, fényvédő háló) és a közlekedés biztonságát szolgáló TSM állomás (Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer) parkolóinak és járdáinak térkövezése is. Boldizsár Gábor hozzátette, hamarosan lezárul a kivitelezéssel érintett területek rekultivációja is. 

Különleges hidak is épültek 

A szakember a beruházás kapcsán kiemelte, számos különleges feladatot kellett megoldaniuk. A 21 kilométeres szakaszból a Duna Aszfalt Zrt. által kivitelezett 11 km-en külön szintű csomópont, csatlakozó 2 km-es bekötőúttal és körforgalommal, egy völgyhíd, valamint több jelentős műtárgy is megépült. Utóbbiak egyike a különleges ívű és méretű vadátjáró volt. A vad­átjárón kívül komoly szakmai kihívás volt a vasúti híd betolása és a TSM állomás sokrétű feladatainak összehangolása, ami nagyfokú kivitelezői ütemezést és szervezést igényelt. 

Zajlik az átadás-átvétel 

A Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője elárulta, hogy az átadásig még milyen feladatokat kell elvégezni. „Folyamatban van a tereprendezések befejezése, ideiglenes létesítmények elbontása, elszállítása, a burkolatok takarítása, a TSM állomás területén a padok, hulladékgyűjtők, kerékpártárolók kihelyezése.” 

Boldizsár Gábor elmondta azt is, a leendő üzemeltetők bevonásával már zajlik a TSM állomáson a rendszertechnika, víztisztító technológia, villamos és ÜHK rendszerek próbaüzeme. A szakember hozzátette, megkezdődött a műszaki átadás-átvételi eljárás, amelynek lezárása után kezdeményezi a megrendelő Építési és Közlekedésügyi Minisztérium (ÉKM) a forgalomba helyezési és üzemeltetési engedélyezési eljárásokat az illetékes hatóságoknál. Az engedélyezési folyamat lezárása után, az engedélyek birtokában adható majd át a forgalomnak az M6-os autópálya záró szakasza. 

Teljes lesz a magyar szakasz 

Az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításával a Duna menti- és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul. Továbbá a fejlesztés lehetővé teszi az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálását is. Az M6-os záró szakaszának átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala. 
 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!