Rali

2023.11.08. 09:25

Magasra tették a lécet a próbaévben Mang Hubáék, jövőre átugranák

Egy tesztidénynél sokkal jobban sikerült a pécsi raliversenyző páros, Mang Huba és Béres ’Unicum’ Attila szezonja a Mitropa Historic Cupban, hiszen az abszolút második helyet érte el a pilóta, míg a navigátor az első lett a köztük kiírt versenyben.

Kvanduk Bence

Fotó: fuoristradaweb.com

Hat országban mérték össze egymással a versenyzők a képességeiket a Mitropa Historic Cupban. Ausztriában és Szlovéniában két hétvégén, illetve Olaszországban, Horvátországban, Svájcban és a Mecsek Rallye-n is taposták a gázt, hogy a lehető legjobb eredményt érjék el. Ott volt a mezőnyben a Mang Huba–Béres Attila-duó is, akik az idény végén az abszolút második helyet szerezték meg, míg az előző két évben kategóriabajnokok voltak a Magyar Historic Bajnokságban. 

– Tavaly mentünk Porecbe egy versenyen – árulta el nekünk a pilóta a váltás okát. – Nagyon megtetszettek a külföldi pályák és légkör, így megbeszéltük Attilával, hogy idén megpróbáljuk a Mitropa Kupát. Elég jól összejöttek rá az anyagiak a támogatóknak is köszönhetően, illetve Attilával jól dolgozunk együtt, az autó is hibátlanul ment egész évben. 

Azt is elmondta, azt hitték nagyobb pénzügyi vonzata lesz nemzetközi színtéren versenyezni, mint itthon, de ez nem így volt. Ugyanazzal a költségvetéssel dolgoztak. 

– Jövőre is maradunk a Mitropa Kupánál – folytatta a tervekkel. – Jövőre egy kicsit nagyobb lendülettel, más hozzáállással megpróbáljuk elérni az első helyet. Emellett szeretnénk kipróbálni egy Historic Eb versenyen, hogy mit tudunk. 

Arról, hogy mi kell a jövő évi még jobb szerepléshez: csak egy kicsit gyorsabban, bátrabban kell menni – mondta nevetve. Hozzátette, már jobban ismerik a pályákat, idén először találkoztak velük, miközben az ellenfelek már rutinosak rajtuk. Egészen más ritmust, hozzáállást igényelnek, mint a magyar bajnokság pályái. Külföldön szűkebbek az utak, több a kanyar, nincsenek lassítók, mondta kiemelve, a sok felhordás miatt többet kell improvizálni is. 

– A versenykilométer nyújtotta a legjobb élményt. Itt 100-tól 180 kilométerig vannak a versenyek, plusz az etap hossz. Ez tette vonzóvá a versenyt. Ebben az évben csak ki akartuk magunkat próbálni, nem is vártuk, hogy ilyen jó helyen végezhetünk. Nagyjából a harmadik futam után jött a felismerés, hogy ebből több is lehet, hiszen harmadikak voltunk – tette hozzá.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában