Egy biztos, a tempomat sokkal népszerűbb lesz hamarosan

M.B.E.

Nem bánik tovább kesztyűs kézzel a rendőrség a gyors­hajtókkal, ezentúl kőkeményen számonkéri az 50, a 110 és a 130 km/órás sebességhatárokat. Nem mintha eddig nagy engedményeket tett volna, csupán úgy mondják, a traffipaxon volt egy  néhány százalékos türelmi zóna. Hogy ez mennyire igaz, azt nem tudom, de az Engel János úton a korábbi szerkesztőségünkbe sietve két egymást követő napon kaptak le pontosan 59 km/h-s sebességgel. Mondjuk ez a 10 százalékot meghaladja, ám van egy másik autóvezetők közt elterjedt gondolat is, miszerint a sebességórákat a kocsikban eleve 5–10 km/h-val felülkalibrálják. 

Ezért van az, hogy miközben a sebességmérő 130 km/h-t mutat, a GPS még csak 122 km/h-t. Ha pedig a kettőt összegzem, akkor simán belül voltam az 50-en, mégis mindkétszer megbüntettek.  

Egy biztos, a tempomat sokkal népszerűbb lesz mostantól. Nekem is van, de alig használtam, mondván, vannak tűréshatárok, a görcsös szabálykövetőkkel meg egyébként is több a baj az utakon. Volt ennek némi varázsa is, mint a kézi váltónak az automatával szemben, hogy jobban lehet élvezni a vezetést, ha figyelve és reagálva a forgalmi változásokra fél szemmel mindig a sebességre is ügyelni kell. 

Borítékolom, hogy idővel csökkenni fog így a forgalom átlagsebessége. Lassul tehát, de kérdés, hogy az igazi gyorshajtókat, a vadiúj BMW-, Merci-tulajdonosokat rákényszeríti-e ez arra, hogy 130-cal kocogjanak az autópálya belső sávjában?