Az egyetemi márka a város identitásának erősítéséhez is hozzájárul

Mohay Réka

Egy egyetemvárosként is ismert településen a felsőoktatási intézményének identitása az egész helyi közösség számára meghatározó lehet. Az egyetemi brand egy értékrendet is hordozhat, amely összeköti a város lakóit és az egyetem hallgatóit, szellemi és kulturális erőforrást jelentve. 

Egy olyan üzlet, mint az egyetemi „pop up store”, amely az intézményhez kötődő ajándéktárgyakat, ruházatot is kínál, szintén hozzájárulhat Pécs fiataljainak, lakóinak helyi öntudatának gazdagításához. 

A világ minden táján látható példa arra, hogy az egyetemi „brand” milyen hatást gyakorol a diákokra és a közösségekre. Az amerikai egyetemek híresek arról, hogy hallgatóik büszkén viselik az egyetemi pulóvereiket és pólóikat, ugyanez vonatkozik a sportcsapatokra is, ahol a szurkolók szívesen viselik a csapatuk emblémáját és színeit.

A Pécsi Tudományegyetem pop up store-ja hasonló szerepet tölthet be a városban, büszkeséget és méltóságot sugározva, a helyi lakosság és hallgatók mellett a főutcán sétáló turisták számára is kínálva lehetőségeket és hazavihető emlékeket. 

Az egyetemi márkanév kötelez is: az egyetemi identitás mögött magas színvonalú szakmai és emberi képzés, nevelés, értékátadás kell, hogy álljon. A felsőoktatási intézmény ugyanis Nagy Lajos király törekvéseinek emlékezetét, Magyarország elsőként megalapított egyetemének örökségét képviseli és viszi tovább.