A baloldal vastagon benne van

2023.08.23. 20:00

Ki fizeti a büntetést a Nagy Imre út újbóli feltúrásáért?

A pécsi gazdasági program szerint a leaszfaltozott, majd feltört utak esetében büntetést kellene fizetni. Csakhogy kérdés, ki fogja ezt kifizetni, mert a baloldali Péterffy Attila vezette pécsi önkormányzat vastagon benne van az útbontásban.

Bóka Máté Ciprián

Fotó: Laufer László

A baloldali önkormányzat 2020-ban végezte el a Nagy Imre út felújítását, miután az előző városvezetés arra elnyert – kerékpárút-építéssel együtt – 320 millió forintot. Péterffy Attila jelenlegi polgármester, az MSZP 2024-es polgármesterjelöltje propagandaosztálya az építkezés megkezdése előtt azt közölte, hogy „a munka során közel 550 méter hosszú szakaszon a nyomvályús burkolatot megszüntetik, továbbá a jelentős járműforgalom-terhelésnek való ellenállás érdekében a kötő- és kopóréteget teljesen felújítják”.
A feladattal az év októberében végeztek, majd szűk három év múlva, idén augusztusban nekilátott egy másik kivitelező az útburkolat felvágásának, szétbombázásának annak érdekében, hogy alatta egy egyméteres szennyvízvezetéket helyezzen el a pécsi önkormányzat jóváhagyásával. A kertvárosiak, a pécsiek értetlenül állnak a történtek előtt, hiszen korábban évtizedekig nem nyúltak hozzá az úthoz, és alighogy kaptak egy új burkolatot, Péterffyék felbontották azt.

A baloldali városvezetés most hallgat, pedig a 2019-es megválasztása után nem sokkal Péterffy Attila az akkor folyamatban lévő és rendben, ütemtervek szerint zajló közmű-rekonstrukciós beruházásokhoz is elment, hogy személyes jelenlétével demonstrálja, szakmai városvezetése van Pécsnek. Aztán a Facebookra még ki is írta, hogy a polgármesteri hivatal főosztálya már „azon a héten elkezdi kidolgozni az útfelújítások alapjául szolgáló új szabályozást, aminek célja, hogy a pécsi polgárok érdekeit szolgálja, tiszta és világos alapokon nyugodjon”. Ennek több mint három éve, de semmilyen nyoma nincs a rendeletnek.
Kővári János, az ÖPE–KNDP frakcióvezetője szerdán egy másik körülményre is felhívta a figyelmet. Péterffy Attila 2020-as gazdasági programjában ugyanis az áll, hogy „a már egyszer felújított úttestet 5 éven belül nem engedjük felbontani. Ha mégis szükséges, büntetést kell fizetni a kérelmezőnek.” Kővári a közösségi oldalán fel is teszi a kérdést, hogy „akkor most miért kellett felbontani az alig három éve felújított utat? Ki kérte? Miért? Fizetett büntetést?”

A szóban forgó gazdasági program elkészítése kötelező a polgármestereknek, a közgyűlés felállását követően hat hónapon belül törvényi kötelezettsége a képviselő-testület elé terjeszteni. Az interneten még egyelőre elérhető pécsi dokumentum egyik kiemelt pontja az, hogy „Útfelújítási rendelet újraalkotása – többéves előre látású tervezés és szankciók bevezetése az útfelújítások tekintetében”. A témának külön fejezetet is szentelt a baloldali polgármester, amiben az áll, hogy „a már egyszer felújított úttest felújítását 5 éven belül nem bonthatja meg egy cég sem következmények nélkül. Az újabb évenkénti felbontások elkerülése érdekében az adott úttest teljes körű helyreállítása mellett jelentős bírság is kiszabásra kerül azon cég számára, mely 5 éven belül újra úttestfelbontást kíván kezdeményezni.”

Lapunk úgy tudja, hogy a több környező önkormányzat mellett Péterffy Attila, Pécs polgármestere írta alá, hagyta jóvá azt a megállapodást, aminek következtében a vállalkozók feltúrhatták idén augusztusban a Nagy Imre utat. A Tettye Forrásház Zrt. részéről – a cégnél még megmaradt szakemberek – arra hívták fel a figyelmet, hogy nem ők a beruházói, kivitelezői a munkálatoknak, csak később fogják üzemeltetni a rendszert.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában