A szakszervezet egyetért a jobboldali javaslattal

2023.09.06. 11:30

A pécsi vállalat órabéreit a Volánbuszhoz igazítaná a nemzeti oldal a sofőrök elvándorlása miatt

Bóka Máté Ciprián

Amennyiben 2024-ben a választók a jobboldalnak szavaznak bizalmat, akkor változás lesz a pécsi közlekedésben is – jelentette be hétfőn Csizmadia Péter, a Fidesz városházi frakcióvezetője, mivel a helyi tömegközlekedés mára a járatok kimaradását, a csökkenő szolgáltatási színvonal melletti jegyáremelkedést, és a túlterhelt, alulfizetett buszvezetőket jelenti. Ennek érdekében a konkurens busztársaságnál, a Volánnal meglévő és azzal azonos bérek biztosítását javasolta. 

A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) pécsi vezetője, Raposa Gábor azt mondta, hogy egyetért a javaslattal, szerinte is a mostani 1800-ról 2000 forintra kellene emelni a Tüke Busznál az alapórabért, amivel versenyképesek lehetnének a volánbuszos fizetésekkel. Mint mondta, mivel magasabbak ott az órabérek, így sokan átmentek inkább oda, a Tüke Busznál mindenkinek túlóráznia kell, de van, aki nem írja alá az évi 400 órányi túlórát, ez alapján változhat a kereset.

Beszélt arról, hogy a vállalatnál jelenleg ugyan toboroznak új sofőröket, de kérdés, hogy hányan lesznek közülük teljes munkaidőben foglalkoztatottak, mert szabadnapos mentősofőr, és tűzoltó is jelentkezett a céghez. Raposa szerint aki átment a Volánhoz, az nem panaszkodott, inkább a Tükénél nagyobb a hajtás. 

A fideszes frakcióvezető arról is beszélt hétfőn, hogy vállalja azt is a nemzeti oldal, hogy a következő tíz évben elektromos meghajtású autóbuszokra cserélik a flottát, mellyel olcsóbbá, kényelmesebbé és környezetbaráttá válik a pécsi tömegközlekedés. Az elektromos buszok üzemeltetését pedig városi napelemparkok létesítésével teszik fenntarthatóvá.  Ez utóbbi kapcsán Raposa úgy vélekedett, hogy a flottát valóban meg kell újítani, bár szerinte nem feltétlenül az elektromos irányvonal a megoldás, ha viszont ez a cél, akkor azonban valóban teljes háttér infrastruktúrát ki kell építeni hozzá.

Kővári János, az ÖPE-KDNP frakcióvezetője a közösségi oldalán szintén kifejtette álláspontját, szerinte a sofőr és a busz mellett szükség van még buszfolyosókra és okos irányításra is. A buszsáv-javaslat a buszközlekedés gyorsítását szolgálná és csak a főutakon jelölné ki, ahol ennek helye is van. Az okosirányítás lényege pedig, hogy megfelelő informatikai háttérrel az utasmennyiség és az utazási szokások ismeretében vezényelnék a buszokat - mondta.  

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!