Új korszak kezdődhet a telekocsizás történetében

Zsigmond József

Mivel 2007-ben a diákkedvezmény 67,5 százalékról 50-re csökkent, és az út is hosszú volt a fővárosból Szombathelyre, ezért úgy gondolták, ha a kocsival rendelkező társaik egyedül utaznának haza, akkor hozzájuk társulhatnának kisebb összeg fejében mások is. Az ötletből sikertörténet lett. Idővel már nemcsak a fiatalok, hanem a középkorú és idősebb korosztály is használta, használja ezt a szolgáltatást. 

A telekocsizás a korábbi években javarészt a főváros és megyeszékhelyek, vagy más nagyváros között zajlott. A sikertörténethez szorosan kapcsolódott az üzemanyag ára, amely ahogy nőtt, úgy nőtt az oszkárosok száma is. A telekocsizás előnyére írható az is, hogy teljes mértékben kiszámítható, a megadott időben indul, és pontosan érkezik a végállomásra, míg a vonatról ez nem mondható el. 

Most úgy néz ki, hogy egy újabb fejezet kezdődik a telekocsizás történetében. A megugró benzinárak arra kényszerítik a lakosságot, hogy azok, akik a kistelepülésről autóval járnak be a nagyvárosba dolgozni – és míg korábban ezt az utat egyedül tették meg – most utastársakat keresnek, ami olcsóbbá teszi az utazási költségeket.