Kell egy kiindulópont

Mohay Réka

A gimnazista öregdiák-találkozók fontos állomást jelenthetnek az életutak kereszteződéseiben. Mélyebb jelentőséggel bírnak, mint első pillantásra gondolnánk. Azok a diákok, akik az iskolapadokban ülve hosszú éveken át barátságokat szőttek és tanultak, itt újra találkozhatnak. Lehetőséget nyújtanak hálózatépítésre és a kapcsolati háló szélesítésére. Az egykori diáktársakkal való találkozások során olyan emberekkel kerülhetünk kapcsolatba, akikkel későbbi életünkben támogathatjuk egymást szakmai vagy személyes szinten is.

Az öregdiák-találkozók az identitástudatunkat, az önmagunkról alkotott képet is erősíthetik. Az iskola által képviselt értékeket és az itt tanultakat a találkozókon felidézhetik a résztvevők, büszkén tekintve vissza erre az időszakra.

Ugyanígy a humoros csínyek is vidám emléket jelenthetnek. Mindez a közös emlékezés fontos kapaszkodót nyújthat a későbbi úton. Az öregdiák-találkozók segíthetnek emlékezni arra, hogy honnan jöttünk, és hova tartunk.

Mindemellett lehetőséget nyújtanak arra is, hogy az egykori diáktársak között újabb, mély barátságok szülessenek. Az együtt töltött idő alatt megoszthatjuk egymással az életünk kihívásait és sikereit, és támogató közösségre találhatunk. A gimnazista öregdiák-találkozók tehát sokkal többet jelentenek, mint egyszerű találkozások régi iskolatársakkal – a kapcsolódás és a közösség, a valahová való tartozás ünnepeivé válhatnak.