Napról-napra újra kell tervezni

2022.11.27. 20:48

Mélyen a zsebünkbe kell nyúlni, ha ételt szeretnénk rendelni

Rendelésenként bruttó 110 forintot számol fel november 14-étől a Foodpanda. Ez az extra díj egy úgynevezett rendszerhasználati díj, amelyet annak érdekében vezettek be, hogy megőrizhessék szolgáltatásuk színvonalát. Versenytársaik ezt már korábban bevezették.

Cz. E.

Fotó: Berán Dániel

A Baranya megyei vendéglátósok számára is nehéz helyzetet teremt a megnövekedett rezsi-, benzin- és élelmiszerárak, ami miatt az ételkiszállítási díj is megugrott az utóbbi időszakban. A Foodpanda az elmúlt években folyamatosan fejlesztette szolgáltatásait, és a megváltozott gazdasági környezetben sem szeretné feladni azt törekvését, hogy még kényelmesebbé, széleskörűbbé és gyorsabbá tegye a házhozszállítást.

Az új díj bevezetése megosztja a közvéleményt. Sokan azt állítják, hogy számukra ez a pár forint már nem oszt, nem szoroz, hiszen, ha otthon készíti el ugyanazt az ételt, amit rendel, sokkal drágábban jön ki belőle. Kihangsúlyozták, hogy az energiaválság kellős közepén nem szeretnék növelni a számláikat főzéssel-sütéssel. Vannak azonban azok, akik csak néha rendeltek a Foodpandán keresztül, és akkor is azért választották őket, mert nem számoltak fel plusz összeget, mint konkurensük. A kiszállítási díjakat így is magasnak tartották, de ezzel a 110 forinttal az étel összege mellett minimum 500 forint pluszt költséget kell kipengetniük. Arról nem is beszélve, hogy minél távolabbról rendel az ember, annál magasabb a szállítási költség. Van, ahol az 1000 forintot is eléri. Sokan tettek arra megjegyzést, hogy átpártolnak a konkurens céghez, mert ott még csak 99 forint a szolgáltatási díj és jelenleg az a 11 forint is sokat számít. 

Fontos megjegyezni, hogy a kiszállítási és szolgáltatási díjat egyébként nem az éttermek határozzák meg. És sok hely lehetőséget biztosít arra, hogy közvetlenül tőlük rendeljék az emberek az ételt, amit a saját futárjuk visz ki. Ebben az esetben a végösszeg alacsonyabb, mégis sokan választják inkább az applikáción keresztüli rendelést. 

Az egyik helyi vendéglátóhely tulaja elmondta, hogy ők már nem dolgoznak a céggel. Sok gond adódott az együttműködés során. A megugrott alapanyag árak miatt viszont növelniük kellett ételeik összegét. Hogy ez e az oka annak, hogy az utóbbi időben náluk csökkent a vendégek száma, nehéz megmondani, főleg, hogy karácsony közeledtével náluk mindig kevesebben fordulnak meg. A kérdés inkább az, hogy újra visszajönnek-e a tél végén, és hogy a hely és a dolgozók meddig fogják bírni, ha ilyen mértékben drágul az élet. Hiszen az alapanyagárak növekedése az alkalmazottaknak is megemelte a kiadásait, így a béreket is emelni kell, de nyereséget egyre nehezebb termelni. A tulaj úgy fogalmazott, hogy most már nem elég jónak lenni vagy kiemelkedőnek – okosnak kell lenni, és napról napra újra tervezni. 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában