baranyai körkép

2018.02.28. 20:00

Tizenkét perccel lesz hosszabb a vonatút

Mától négy hónapig vonatpótló buszokra kell szállniuk azoknak, akik Pécsről Budapestre utaznak vonattal.

Zsigmond József

Tavaly három hidat újítottak fel a Pécs–Budapest vasútvonalon, ami miatt több hónapig buszra szállhattak át a vonatozók. Ez idő alatt több kisebb baki is bekövetkezett, ami miatt mérgelődtek az utasok. Az egyik legmegdöbbentőbb az volt, mikor eltévedt az egyik buszsofőr, és a négy órás út több mint két órával megnőtt. Remélhetőleg most ilyen nem fordul elő.

Ami biztos, a Kelenföld–Érd felső szakaszon végzett pályafelújítás munkálatok miatt jelentős menetrendváltozásra, valamint pótlóbuszos átszállásokra számítanak a Budapest–Pécs vonalon közlekedők február 26-tól június 15-ig. Mint a vasúttársaság közleményében leírta, a munkafázisokhoz igazodva további módosítások is lesznek.

A buszos pótlással közlekedő IC járatokra díjmentes helyjeggyel pótjegyet ad a vasúttársaság a jelenlegi pót- és helyjegy helyett. A Kelenföldön a pótlóbuszok az Etele téri megállóhelyen fordulnak. A buszokon a vasúti menetjegyek érvényesek.

Százhalombatta és Pécs között változatlan útvonalon közlekednek az Intercityk, kivéve a Tubes IC-t, valamint vasárnaponként a Budapestre tartó Misina IC-t. Budapestről Pécsre mindennap délután a Tubes InterCity-vel biztosítják a közvetlen, átszállás nélküli eljutást. Ellenkező irányban, Pécs és a Déli pályaudvar között vasárnap nem közlekedik a – hétfőtől szombatig, reggelenként közvetlen eljutást biztosító – Tubes IC. Vasárnaponként azonban Pécsről indul közvetlen InterCity: a Misina a Déli pályaudvarra fut be.

Hidak, peronok, aluljárók újulnak meg

A következő hetekben megkezdődik a megállóhelyeken az új magasperonok és perontetők építése az érintett vonalszakaszon – tudtuk meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től. Budapesten a Vágóhíd utcánál elbontják a vasúti hidat, helyére új híd épül, továbbá kiszélesítik a Vágóhíd utcát. Megindulnak a Növény utcai csomópont és az érdligeti vasúti híd átépítési munkái is. Háros és Nagytétény-Diósd állomásokon új peronaluljárók épülnek liftekkel, illetve teljes mértékben megújuló vágányhálózattal, az új elektronikus biztosítóberendezésnek helyet adó épületekkel. Érd felvételi épületének felújítási és átalakítási munkái tovább folytatódnak – írta válaszában a cég sajtóosztálya.

Gyorsulhatnak majd a vonatok

A kivitelezés 2017 tavaszán kezdődött meg. Budafok megállóhelyen december közepén mindkét vágány átépítése befejeződött, a kiszélesített középső peronon már állnak az új perontetők. Érd állomás, továbbá Érd–Százhalombatta vonalszakasz mindkét vágányának átépítése tavaly decemberben fejeződött be. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közlése szerint a fejlesztésnek köszönhetően a 2020-as év végétől 120 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok. A Kelenföld–Százhalombatta közötti, 20,5 kilométeres vonalszakasz modernizálása eredményeképpen a Budapest–Pécs, a Budapest–Kaposvár és a Budapest–Szekszárd vonalakon is kedvezőbb menetidővel számolhatnak az utasok.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!