Beszámoló

2023.08.12. 21:00

A mobiltelefonok miatt is sok volt a panasz

A mobiltelefonokkal kapcsolatban gyakoriak voltak a panaszok a Baranya Vármegyei Fogyasztóvédelmi Egyesület tavalyi évet összegző beszámolója szerint.

Wald Kata

Fotó: fizkes

A tapasztalat szerint a jótállásos készülék esetén is jellemzően olyan szakvélemény készült, ami szerint a hiba a termék rendeltetésellenes használatával függ össze. – Ezt hiába próbálja cáfolni a fogyasztó, esélye az ügy megoldására csak akkor van, ha készíttet egy másik független szakvéleményt – részletezte tapasztalatait az egyesület.

Jellemző gond az is, hogy a fogyasztók rendszerint nem tudnak különbséget tenni a jótállás, a szavatosság és a kibővített garanciabiztosítás között. Fontos tudni, hogy ez utóbbi esetén csak a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhatnak panasz esetén.
Az egyesület arra is felhívja a figyelmet, hogy 2021. január 1-től a jótállás időtartama az értékhatártól függően változott 1 és 3 év közötti időre – erről, és minden lényeges jogszabályi változásról a www.bafe.hu weboldalon érhető el tájékoztatás.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!