Az előrelátó üzletpolitika figyel az ügyfelek érdekeire

Balikó Gergely

Vannak önmagukon túlmutató intézmények, olyanok, amelyek esetében a fő tevékenységükkel járó egyéb feladatok ellátása legalább ugyanolyan fontos. Egy buszpályaudvaron a jegypénztár is ilyen. Biztos pont, ha az ember idegen, ismeretlen helyen jár, és helyismeretre, tájékoztatásra van szüksége. 

Hírül adtuk, hogy Harkányban a Volánbusz megszüntette a jegypénztárt és vele együtt az információs ablakot. Az eset kiváltotta a helyiek felháborodását. Azt már csak mi jegyezzük meg, hogy a turistákért valószínűleg csak azért nem, mert így év elején még nem szembesültek a fejleménnyel. A társaság lapunkat a döntés okáról úgy tájékoztatta, hogy a tavalyi értékesítési adatok vizsgálatát követően döntöttek a bezárásról.

A számok valóban elgondolkodtatóak, de egy régi mondás szerint amit nyer a réven, azt elveszíti a vámon. Ráadásul a helyi városvezetést se a döntés előtt, se utána nem kereste meg a Volánbusz, miközben sok felháborodott ember pont a helyhatóságtól várja a helyzet megoldását. Ők, érthető módon lépéseket ígértek az ügyben. Az előrelátó üzletpolitika egyik fő sajátossága, hogy kiemelten figyel ügyfelei igényeire. A közösségi közlekedésben, annak távolsági változatában főként az idősekére. Arról nem is beszélve, hogy a harkányi gyógyfürdő messze az ország más régióiból, sőt a szomszédos államokból is vonzza a vendéget. Nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy kijelentsük, szinte biztos, hogy ők is hiányolni fogják ezt a szolgáltatást.