Rali

2021.06.16. 09:21

Felmérte már az útvonalat Keszler Mátyás

A pilóták felkészültek, az autók pedig igyekszenek tartani majd a lépést az ő akaratukkal az 54. Mecsek Rallye-n, amelyet június 24–26. között rendeznek majd.

Kvanduk Bence

Már teljes gőzzel készülnek a raliversenyzők az 54. Mecsek Rallye-ra. Mi se mutatná ezt jobban, hogy a historic mezőnyre való jelentkezések száma rövid idő alatt csúcsot döntött. Nagyjából egy ötvenfős mezőny jött össze magyar és külföldi párosokból. Összesen pedig 110-120 gépszörny veti majd rá magát Baranya útjaira. Ez az országos csúcsot is megdöntheti. A helyi versenyzők pedig igyekeznek kihasználni helyismeretüket, amit folyamatosan frissítenek. Keszler Mátyást is épp pályabejárás alatt, után értük el.

– A pécsváradi elég érdekes pálya, keskeny is, meg dobálózós is, de igazából itt már ’91-ben is volt gyorsasági. Annyi, hogy most meghosszabbították, lemegy egész Hoszúhetényig pénteken. A szombat egyszerűbb lesz. Ugyanaz a rész lesz visszafelé, de csak Zobáktól Pécsváradig. Az Árpádtető–Orfű is volt már, csak nem egészen így. A harmadik pedig Alsómocsolád–Mecsekpölöske, 14-15 kilométer. Az is elég kalandos, egy erdészeti úttal kezdődik – árulta el kérdésünkre. – Úgy tűnik, jó lesz a pálya, de nem lesz könnyű. Egy ilyen Árpádtető aránylag egyszerű le Orfűre. Az utána lévő etapon elég sokat kell mennünk. Alsómocsoládnál a keskeny út elég rumlis egész Kisvaszarig, de ott kiszélesedik, az utolsó öt-hat kilométer könnyebb lesz. A pécsváradi sötétben pénteken este már elég macerás lesz ott az erdőben. Eléggé dobálózós, de jó lámpa kell, és meg kell birkózni vele. Tetszenek ezek a pályák, meg kell beszélni az autóval is, hogy bírja ki.

Természetesen nem csak a vendégpilóták igyekeztek feliratkozni a résztvevők közé, a baranyai versenyzők is nagy számban vesznek majd részt, csak a Fiaskó SE-től indul vagy nyolc autó majd a megmérettetésen.

– Ez már az olyan 40. Mecsek Rallye-m, ’77-ben mentem először. Egyet hagytam ki, ’92-ben, akkor négy autót adtam ki – mesélte Keszler, majd hozzátette. – Bízunk benne, hogy segít a hazai pálya, a közönség, a barátok, a szerelők.

A verseny jövő hét pénteken rajtol majd el a pécsváradi szakasszal. Először a historic mezőny hajthat a pályára, 18.00-kor, s a Rally1 zárja a napot. A rajtceremónia a Széchenyi téren lesz egy órával az első start előtt. Az Árpádtető–Orfű és az Alsómocsolád–Mecsekpölöske, illetve a Zobákpuszta–Pécsvárad szakaszok szombaton lesznek. Az utolsó mezőny 19.28 körül rajtol majd.

Sosincs készen egy versenyautó

Keszler Mátyás a legutóbbi versenyt, a Salgó Rallyt nem tudta befejezni, mert leesett a generátorékszíj.

– Öt ékszíjat vittem magammal, de ez pont nem volt nálam. Hetvenévesen is lehet még tanulni, úgyhogy most vettem két újat. Bízunk benne, amit viszünk magunkkal, az elég lesz ahhoz, hogy befejezzük a futamot – fejtette ki, megemlítve, egy versenyautó soha nincs kész. Verseny előtt, közben és után is van mit szögelni rajta.

A legutóbbi versenyt követően természetesen elkezdték felkészíteni az autót Baranya lankáira, s lassan készen is állnak a rajtra.

– Alakul az autó, csinálgatjuk. Szerencsére van segítségem – tette hozzá. – Nagyon sokat segít a navigátorom, Pál Pisti. Nagyon nagy tempót egyelőre nem fogunk diktálni, mert szerintem ketten-hárman leszünk a kategóriánkban. Gumikat kell még szerezni, de tényleg sokan segítenek, például Benik Balázs, aki abszolút bajnok volt. Próbálunk kicsit a közönségnek is autózni majd. Nagy élmény lenne, ha elérnénk a Széchenyi térre. Annál jobb érzés nincs, amikor mész a céldobogó felé, és jönnek a helyiek, a barátok gratulálni.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában