2010.10.05. 14:06
Egy buszt már tesztelhetnek
Egy héten át tesztelhetik a pécsiek a Magyar Járműtechnikai (MJT) Zrt. szólóbuszát. Hozzáértők szerint nem ártana más cégekkel is próbálkoznia a városnak. Nem kizárt, hogy Pécs a Pannon Volánnal szövetkezik.
[caption id="" align="alignleft" width="334"] Egy buszt már tesztelhetnek
[/caption]
Lapunk már a tavasszal írt arról, hogy Pécsre a magyar tulajdonosi hátterű, felerészt magyar beszállítói háttérrel épített MJT érkezhet, melyekben német MAN motorok dolgoznak. Akkor úgy tudtuk, a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. kisebbségi tulajdonosa, a Mecsekbusz Kft. is tárgyalt az MJT-vel.
A Mecsekbusz által felrúgott szindikátusi szerződés utáni helyzettel kapcsolatban a polgármester megerősítette korábban tett nyilatkozatát. Úgy számol, három-hat hónap múlva megérkezhet az első új busz Pécsre, ám azt leszögezte, egy az egyben biztosan nem tudják lecserélni a buszparkot, hisz az tízmilliárdos nagyságrendű beruházás. A PK Zrt. kiszervezett buszparkjáról tehát biztosan egyeztetnie kell a városnak.
Páva Zsolt arra, hogy tesztelni fognak-e más cégek járműveit azt mondta, nem tárgyaltak még más társaságokkal, az MJT korábban már felmerült, a múlt héten egyeztetett velük, s ma már itt van a tesztbusz. Azt leszögezte, hogy ha valami miatt nem tetszik ez a jármű, illetve a kifogások nem orvosolhatóak – mert a cég valamelyest biztosan el tud térni a jelenlegi műszaki megoldástól –, akkor nem MJT buszok futnak majd Pécsett.
PTKE: van más választás
Azonnal nem mondana igent az MJT buszra a Pécs és Térsége Közlekedéséért Egyesület (PTKE). Gimesi Zoltán elnök szerint a jármű nehezen bírta az emelkedőt, túl alacsonyra ültetett a pécsi viszonyokhoz, hangos a motorja, és belső összeszerelése is kifogásolható.
A PTKE több, a közösségi közlekedésért rajongó, hozzáértő fiatal tagja szerint is érdemes lenne az ugyancsak magyar Credo és NABI új, városi, magyar viszonyokra kifejlesztett buszait is tesztelni, melyek listaára nem sokban tér el az MJT buszoktól.
Nyitott kérdések
Ma is nyitott a kérdés, hogy Pécs új társaságot hoz-e létre, avagy a Mecsekbusszal egyezkedik a PK Zrt. jövőjéről. Páva Zsolt ugyanakkor számol azzal a lehetőséggel is, hogy a Pannon Volánnal egyeznek meg valamiképp, merthogy kormányzati elképzelések szólnak arról is, hogy akár már januártól új szerepet kaphatnak az állami közlekedési cégek.
Felmerülhet, hogy a Volánok térségi vagy regionális közlekedési társaságokká alakulnak, s hogy jogszabályt módosítva akár Pécsett is közlekedtethetnek.
Az L23-02D típusú 12 méteres, alacsonypadlós autóbusz adatai
ülőhelyek száma: 31 főallóhelyek száma: 69 fő
hengerűrtartalom: 6871 cm3
legnagyobb teljesítmény: 206 kW (280 LE)
legnagyobb nyomaték: 1100 Nm
maximális sebesség: 80 km/h
saját tömeg: 11000 kg
hossz: 12000 mm
szélesség: 2550 mm
magasság: 2900 mm
tengelytáv: 5900 mm
padlószint magassága: 370 mm
belépési magasság: 340 mm
belső magasság: 2250 mm
emissziós szint: Euro 4
(Forrás és további adatok: Magyar Járműtechnikai (MJT) Zrt.)
allóhelyek száma: 69 fő
hengerűrtartalom: 6871 cm3
legnagyobb teljesítmény: 206 kW (280 LE)
legnagyobb nyomaték: 1100 Nm
maximális sebesség: 80 km/h
saját tömeg: 11000 kg
hossz: 12000 mm
szélesség: 2550 mm
magasság: 2900 mm
tengelytáv: 5900 mm
padlószint magassága: 370 mm
belépési magasság: 340 mm
belső magasság: 2250 mm
emissziós szint: Euro 4
(Forrás és további adatok: Magyar Járműtechnikai (MJT) Zrt.) Egy buszt már tesztelhetnek -->