Szálláskeresés: sok rossz tapasztalatot lehet olvasni

Rajnai-Zsíros Krisztina

Emlékszem, tavaly ilyenkor már megvolt, hol fogunk nyaralni, sőt már a szálláshelyet is lefoglaltuk, pedig nem volt egyszerű, hiszen az előző évhez hasonlóan a barátainkkal – rajtunk kívül még két többgyermekes családdal – próbáltuk az igényeket közös nevezőre hozni. Nem volt egyszerű, hiszen már egy családon belül is megoszlanak a vélemények, hogy ki hova szeretne, vagy hova érdemes menni. „Szerencsére” (ez esetben mindenképp) az anyagi korlátok jelentősen leszűkítették a lehetőségeket, tehát egy négy csillagos külföldi szálloda, vagy panzió szóba sem jöhetett egy hétre, inkább az apartmanokat, vendégházakat részesítettük előnyben a válogatásnál.

S miután minden igénynek megfelelő szállást találtunk, elővigyázatosan kellett eljárni a foglalással is, hiszen annyi rossz tapasztalatot lehet olvasni az utazással kapcsolatos közösségi oldalakon, hogy az ember már mindentől tart. Az általunk talált horvátországi apartmannak magyar szállásközvetítője volt, ráadásul egy magánszemély, akivel még csak nem is e-mailben, hanem különböző chat platformokon és telefonon kommunikáltunk. A neve ugyan mindig jó színben, pozitív tapasztalatoknál jött elő a horvátországi szálláskereső csoportokban, azért volt bennem némi aggodalom, ahogy az előleget átutaltuk. Nálunk végül minden rendben ment, de így visszagondolva, lehet, hogy egy szervezettebb szállásközvetítővel megúsztunk volna fél évnyi izgulást, illetve maximum csak azon aggódtunk volna, hogy lesz-e a szálláshelyen a beígért vasaló.